janenclaudia.reismee.nl

Dag 14 - San Francisco - Monterey

Ok, nog een verhaaltje dan voor het slapen gaan. Weer worden we wakker in San Francisco. De beats van de club waren minder goed te horen maar er arriveerde iemand 's nachts in de kamer naast ons die twee keer gedoucht heeft en twee keer naar de wc ging. Het lopen van water klinkt als een waterval in Yosemite en van isolatie hebben ze hier nog nooit gehoord. Na het ontbijt hebben we uitgebreid contact via FaceTime met ouders, zus en broer, andere zus, Rob Nic en de kids, opa, oma, tante en oom. Ik heb gelukkig hetzelfde Ferrari petje kunnen vinden als mijn vader, dat facetimet toch effe wat lekkerder ;) en zonder Santander op je petje hoor je er niet meer bij heb ik me laten vertellen! Vandaag gaan we naar Monterey! Na nog prachtige loopschoenen te hebben gekocht in de Adidaswinkel (ja weer schoenen) (Claud: 'lees: zelfde stijl als voetbalschoenen en trainingsjack. Zelfs mannen kunnen doorslaan!) vragen we om onze auto terug te laten brengen naar het hotel. Ja, dat gaat zoals in de film en Nee, dat gaat niet zo snel als in de film. Na een goed half uur wachten kunnen we eindelijk weg. Voor mij reden om eens een keer geen fooi te geven. We vertrekken naar Monterey. Volgens Clau hebben we hier een heel mooi hotel. Dat mag ook wel voor zo'n 300 dollar zonder ontbijt en parkeergeld. Zodra je Monterey binnen rijdt krijg je het vrije gevoel en de zuurstof die je binnen krijgt bij iedere adem voelt als Pavarotti op Vicks Blue. Op de achtergrond het rustgevende geluid van de zeemeeuwen. Zodra je die van dichtbij ziet schrik je je een hoedje, ze zijn hier gigantisch! Alle huizen en winkels hebben een andere kleur, zoals bekend van Curaçao. Super! Midden in de winkelstraat, recht aan de zee ligt ons hotel. The Clement Monterey. Zodra je binnen komt word je behandeld als een koning. Van het aannemen van de auto tot het brengen van de bagage tot het inchecken. Tijdens het inchecken krijgen we een envelop in onze handen met een kaart waarin we gefeliciteerd worden met ons huwelijk en een gratis wijnproef VIP pasje :) attent! Bovendien hebben ze ons een prachtige kamer kunnen geven, zoals de receptionist al aangeeft. Op de bovenste verdieping doen we een deur open en ik zal even beschrijven wat we zien; Een lichte, enorme kamer met grote TV en een bed waarvan ik vermoed dat het driepersoons is, zo enorm! In de hoek van de kamer een open haard! De haard is tactisch geplaatst bij de deur van het mooie balkon met uitzicht recht over de zee en aan de andere kant de mooie winkelstraat. Vanuit het balkon zie je rotsen waarop zeehonden liggen te zonnen! De badkamer is zoals ik hem thuis graag zou willen, met prachtige tegels en een mooi ligbad met ledverlichting erboven. Verder nog een inloopdouche en grote spiegels aan twee zijwanden. Wat een kamer! We besluiten eerst naar het grote Zeeaquarium te gaan. We kopen kaartjes in ons eigen hotel en lopen de hoek om waar het park gevestigd is. Binnen zie je schitterende aquariums. Een open zeeaquarium met haaien, reuzeschildpadden en enorme vissen, aquariums met lichtgevende kwallen, een bak met pinguïns, rare vogels met enorme snavels die heel hard kunnen zwemmen onder water, otters, lichtgevende vissen in allerlei kleuren, roggen, zeepaardjes en ga zo maar door. Fascinerend om te zien! Na 1,5 uur gaan we wat rondlopen in het stadje en pakken een terrasje. Daarna gaan we naar de wijnproeverij en kopen uiteindelijk een hele goede fles rode wijn voor 40 dollar. Die is voor vanavond op het balkon! Terwijl we teruglopen zie je in de zee zeehonden en dolfijnen zwemmen wat in het wild toch tientallen malen mooier is dan in een bak! Op de kamer gaan we rustig in bad om op te frissen. We hebben gereserveerd in het restaurant beneden, een kamer aan het raam aub! Dit blijkt bij aankomst nog niet mogelijk. Deze tafels zijn nog bezet en dus besluiten we eerst wat te drinken aan de bar. Iets in deze luxe omgeving vraagt om champagne! We vragen om de wijnlijst en kiezen een fles Moet et Chandon uit, die uit de kelder gehaald moet worden. Ondertussen drinken we een cocktailtje, het wachten zou max 10 min duren. Tot ergernis van ons en de ober zit de man met zijn zoon die aan "onze tafel" zit inmiddels een potje te kaarten, nogal ongebruikelijk in zo'n chique restaurant. Uiteindelijk komt er een ander tafeltje vrij. Omdat we zo lang moesten wachten verschijnt er onmiddellijk een enorme schaal met gefrituurde inktvis op tafel. Wat is dat toch lekker! De fles champagne wordt opengetrokken en we nemen de kurk mee. Hierbij stellen we: op iedere trouwdag bestellen we een fles champagne en houden we de kurk. Uiteindelijk hopen we een vlot te kunnen bouwen :) Clau bestelt een soort bouillabaisse en ik neem zwaardvis. Echt geweldig! Het uitzicht over de oceaan maakt het allemaal nog mooier en we voelen ons zo gelukkig. Voor de insiders: mijn duimen zijn hier helemaal genezen! Deze begin ik kapot te maken als ik stress heb (vraag me niet hoe) en ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ze helemaal genezen waren. Een kleine uiting van mijn gevoel hier. Mijn gezicht voelt helemaal ontspannen en er is geen tikkeltje vermoeidheid in mijn lichaam, en mijn vrouw voelt zich precies hetzelfde! Aan het eind van de avond gaan we dankbaar terug naar de kamer en zetten de open haard aan. Supergezellig natuurlijk! We praten nog wat na en merken dat we na ruim 2 weken 24/7 bij elkaar te zijn geweest er nog geen seconde van verveling of stilte is. Morgen gaan we Walvissen zoals Orka's en Blue Whales spotten in het wild, althans, dat dachten we. Hoe dit op een ziekelijke manier voor ons verpest werd horen jullie morgen. Life is Good! My wife is even better.. JC

Reacties

Reacties

Valerie

Wat een heerlijke verhalen om te lezen!! Zo te horen genieten jullie volop, top! Heel veel plezier nog, liefs xx

Jeffrey & Robert

We volgen jullie schitterende verhalen met zijn allen. De foto's en verhalen zijn kaai vet. Jullie kunnen de lezers wel goed in spanning houden. Veel plezier en geniet er lekker van.

ilona

Top verhaal weer... We gunnen jullie het zo! Echt super die luxe :) heerlijk! Jammer vd walvissentocht :( maar gelukkig wel heel veel andere leuke dingen! X

Lau

Lekker genieten hoor daar! Klinkt idd weer heerlijk. Ik zie btw een Bubba Gump bij jullie hotel!! Ik heb gehoord dat je daar ERG lekkere gambas kan eten! Jammie, jammie!
Nog heeeeel veel plezier de laatste dagen! Miss you. Loveyou xxx

Clau

Lau ze hebben nu in santa Barbara ook een shabu shabu!!! Het is hier gaaf!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!