janenclaudia.reismee.nl

Dag 17 - Santa Barbara - Los Angeles

Dit keer waarschijnlijk een wat kortere blog, vandaag hebben we namelijk zo'n onvergetelijke dag gehad dat we daar nu het liefst honderduit over vertellen, maar: first things first. We zijn aanbeland op woensdagochtend 18 juli, de ochtend waarop we heerlijk uitgeslapen wakker worden in Santa Barbara. Gelukkig hadden we hier niet al teveel uitgepakt, waardoor we snel konden vertrekken na een gezond ontbijtje. We vertrekken op tijd en zien op de GPS dat we er een aantal uurtjes over gaan doen. Dit keer kiezen we voor een mooie route langs de kust, werkelijk adembenemend. We plannen wat tussenstops aan de Amerikaanse stranden. Malibu beach moet je toch een keer gezien hebben. Terwijl we het kuststadje naderen zien we prachtige grote landhuizen in de bergen van Santa Monica: daar wonen de rijken onder ons, waarschijnlijk ook heel wat bekende filmsterren. Helaas hebben we die niet kunnen traceren, maar alsnog keken we onze ogen uit. De kust bij Malibu was lang, waar moesten we stoppen? We vonden een mooi rustig strandje, een soort privestrand van de plaatselijke bevolking. We zetten onze Mustang langs de kant van de weg en zoeken de zee op. Heerlijk! Weer eens genieten, we zitten rustig aan het strand en komen bij van de lange rit. Daarna is het tijd om ons laatste hotel op te zoeken in Los Angeles, de stad waar we onze huwelijksreis bijna drie weken geleden beon. Daar verblijven we nog twee nachten, dus we hopen op een fijne kamer. Ik kan je vertellen, die komt er! We checken in in ons hotel dat midden in Hollywood ligt en ik herinner me dat ik hier een King kamer heb gekozen. Daar had ik verder geen aandacht meer aan besteed, maar op het moment dat we deur opendoen zijn we met stomheid geslagen. Wat groot! Een groot bed, een badkamer, grote zithoek, een keuken met bar en daarachter... Een megagrote jacuzzi! We doen een vreugdedansje, het kon al niet beter maar dit maakt onze laatste verblijfplaats wel heel bijzonder. We kopen wat champagne, bier en wat lekkers en zetten de jacuzzi aan. Dit willen we thuis ook! Na etenstijd besluiten we naar het stadion van de Dodgers te gaan. Door de drukte van deze wereldstad doen we wat lang over vijf mijl naar de thuisbasis van de club, en we concluderen dat er net een wedstrijd is geweest. Het is te druk, de aardige man achter de balie vertelt ons dat we beter vrijdag terug kunnen komen. Ok dan, dan gaan we naar Hollywood en de walk of Fame. We parkeren de auto bij een diner en leggen de rest van de tocht te voet af. En de verhalen zijn waar... We vindende wereldberoemde walk of Fame, herkennen enkele namen en vragen ons daarna af of dit dit het wel echt is? Na nog wat kilometers trekken we de conclusie dat dit het is en dat dit gedeelte van LA echt vergane glorie is. Geen mooie straten, gewoon een stoep met sterren. Inmiddels begint het donker te worden en besluiten we terug naar onze vette kamer te gaan. Die jacuzzi is een uitkomst, die drie dagen dat we hier zijn moeten we van die luxe genieten... Morgen gaan we naar Sea World in San Diego, waar we iets beschrijflijks gaan doen. Daarover in de volgende blog meer. De wekker gaat al om 5.30 uur, want we moeten bijna drie uur rijden. Een lange maar superindrukwekkende dag zal volgen... Inmiddels is het in Nederland 20 juli: willen we lieve Daan feliciteren met haar verjaardag!!! En mama, we vliegen zaterdag in New York om 18.10 uur (in NL is het dan zes uur later). Betekent dat we om 7.50 uur landen in Brussel, jullie tijd. Het vluchtnummer zal ik nog sms'en! Nogmaals willen we iedereen bedanken voor de lieve berichtjes, zo leuk dat jullie de tijd nemen om onze ervaringen te lezen. Zus: ha ha ja maf hè, dat restaurant hier! Zeker, roep maar en datum en wij gaan mee! Tot morgen! Veel liefs, JC

Nicole van Laerhoven

Zo leuk om alle te lezen.... Moeten jullie iets mee doen! Weet zeker dat iedereen die dit leest ooit nog dezelfde reis wil maken!!! Wil er spontaan nog een keer van trouwen om zo'n huwelijksreis te mogen beleven ;-)
Veel plezier nog en een fijne veilige reis terug alvast...

Ilona

Heerlijk zo'n luxe kamer... geniet er maar lekker van. Het einde komt nu helaas in zicht... maar jullie hebben dan wel prachtige herinneringen en een geweldige huwelijksreis gehad!! Liefs xxx

Isabelle

Het was geweldig om jullie ervaringen mee op te volgen :o)) !! Geniet nog van de laatste uurtjes en goede reis terug!! Dikke dikke kus. Isa x

Daan

Bedankt schatten!!