janenclaudia.reismee.nl

Dag 2 - Los Angeles - Palm Springs

Wat een onvergetelijke dag, nu al! Het gevoel van vrijheid en de prachtige natuur zijn niet te beschrijven, we raden nu al iedereen aan om hierheen te gaan, ooit. Dinsdag werden we dus erg vroeg wakker. We besloten FaceTime uit te proberen en contact te zoeken met het thuisfront. Met succes, om 4.00 uur waren we al gezellig aan het kletsen. We pakten onze spullen daarna rustig in, namen een douche en zaten al om 6.30 uur in de ontbijtzaal. We zijn nog wel gewend aan de Nederlandse tijd, dus uitslapen zit er nog niet in. We worden vroeg moe en zijn vroeg wakker. Na vandaag zullen we er wel aan gewend zijn, verwacht ik. Toen was het tijd om ons racemonster uit de garage tevoorschijn te halen en de rit naar Palm Springs te maken. Het was nog niet zo heel laat, en met dat open dak was het best fris. Terwijl we twijfelden om het dak dicht te doen, begon de zon door te breken. Binnen enkele minuten werd het ruim 43 graden en was het heerlijk om tussen het bergachtige landschap te rijden. De rit duurde ongeveer 2 uur en was adembenemend. Dat belooft nog wat voor de rest van onze reis. Al om 9.00 uur arriveerden we in Desert Hills Premium Outlet, nabij Palm Springs. We waren iets te enthousiast, want het grote, buiten gelegen winkelparadijs opende haar deuren pas om 10.00 uur. We besloten wat te gaan wandelen. Wat was het heet! Het is hier zo mooi, en we genieten nu al volop van onze huwelijksreis. Om 10.00 uur konden we los! We hadden al heel wat mooie merken gezien: Ugg, Michael kors, vans, Nike, diane von furstenberg, Prada, lacoste, Gucci, Barney's, en nog zo'n 100 andere. Aangezien we een jaar lang heel hard hebben gespaard voor onze trouwdag en deze reis, konden we nu eindelijk weer eens goed shoppen.... :-) het resultaat zie je op de foto. De mensen in de Ugg winkel zagen ons 4 keer terugkomen, steeds met een nieuwe aankoop. De prijzen liggen hier zo gunstig, en bovendien zijn er additionele kortingen die het nog interessanter maken. Rond een uurtje of 13.00 kregen we honger. Drie jaar geleden, toen we drie weken in Miami zaten, ontdekten we Panda Express, een Aziatische eettent. Ze hebben daar orange chicken en dat is zo lekker! We weten inmiddels wel dat we maar 1 portie voor ons samen hoeven te bestellen, want de Amerikanen zijn ietwat grotere eenheden gewend als het om eten en drinken gaat. Om 16.00 uur hadden we alle winkels gezien en werd het tijd om naar ons hotel in Palm Springs te rijden. Wat een gave stad! Wel erg heet, maar je krijgt hier het ultieme vakantiegevoel! Palmbomen, eettentjes, zwembaden, mooie hotels. Om 16.45 uur arriveerden we in ons mooie hotel. We waren wel toe aan een frisse duik, dus gingen we naar het zwembad, dat net naast de bergen ligt. Wijntje en corona erbij, genieten! Vandaag is het 4th of july, independence day dus groot feest bij onze Amerikaanse vrienden. We vertrekken zo al naar Sedona, Flaggstaff en Williams. In Williams ligt ons hotel, het is de poort naar de Grand Canyon. Morgen wordt dus de eerste dag in een nationaal park, lijkt ons zo indrukwekkend! Tijd om in te pakken en te douchen, tot morgen! Liefs JeanClaud van Loon

Amy

Wauw dit klinkt als een geweldige reis!
Geniet ervan samen!
Liefs Amy

mama José

Hallo lieverds,
Claud, je hebt me even helemaal meegenomen in jullie vakantiebelevenissen. Fijn dat jullie zo genieten.
Wat leuk om zo op deze manier met jullie "mee te kunnen liften"
Morgen naar de Grand Canyon dus. Lijkt me heel indrukwekkend. XX Papa en Mama

Ilona

Het klinkt allemaal super :) geniet er maar lekker van!!!! Leuk ook dat je zo'n mooie verslagen voor ons maakt!

Vera Willemse

Wat een ervaring en belevenis allemaal. Ik krijg tranen in mijn ogen. Geweldig en genieten samen. Ontspanning en geen stress. Leuk om dit met ons allen te delen. Dikke knuffel Veertje X